Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vnímání tématu sourozeneckých vztahů u předškolních pedagogů
MACHÁČKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce s názvem "Vnímání tématu sourozeneckých vztahů u předškolních pedagogů" v teoretické části shrnuje vlivy působící na vývoj osobnosti dítěte a charakteristiky jednotlivých pořadí narození. V praktické části bylo pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy mateřských škol zkoumáno, nakolik vnímají téma sourozeneckých vtahů a pořadí narození dítěte, jako důležité pro porozumění chování předškolních dětí v mateřské škole. Při analýze rozhovorů bylo zjišťováno povědomí pedagogů o tématu, názor pedagogů na vliv pořadí narození na chování dítěte a možnosti využití této znalosti v práci pedagoga v mateřské škole, například při vysvětlení si jednání dětí ve školce. Výzkumem se ukázalo, že většina pedagogů prohlašuje, že s tímto vědomím s dětmi nepracují, ale zároveň z rozhovoru vyplývá, že ač nevědomky, tak děti podle pořadí narození (obzvláště některé pozice) kategorizují a pomáhají jim cíleně zvládat některé jejich projevy chování.
Klady a zápory jedináčkovství
KODÝMOVÁ, Barbora
Bakalářská práce s názvem "Klady a zápory jedináčkovství" zkoumá kvalitu života jedináčků a jejich pohled na tuto roli. Obsahem je teorie týkající se této problematiky a kvalitativní výzkum šesti jedináčků v designu případových studií, přičemž byla použita metoda individuálních hloubkových rozhovorů.
Výchovný styl rodičů podle pořadí narození dítěte
PLCHOVÁ SIKOROVÁ, Lucie
Bakalářská práce s názvem "Výchovný styl rodičů podle pořadí narození dítěte" je zaměřena na zjištění toho, jaký výchovný styl uplatňují rodiče u svých dětí podle toho, v jakém pořadí se dítě do rodiny narodí. Zabývá se tím, zda je výchovné působení u všech dětí stejné, nebo se s každým narozeným dítětem toto výchovné působení mění. V práci jsou popsána jednotlivě všechna pořadí narození dětí od nejstaršího dítěte, přes prostřední dítě až k nejmladšímu dítěti, a to včetně jedináčků. Samozřejmě je zde popsán vývoj osobnosti a jednotlivé výchovné působení, které se v rodině uplatňuje. Tato práce upozorňuje na význam pořadí narození a to jak ve vztahu k rodičům, tak ve vztahu k sourozencům, ale také právě ve vztahu k výchovnému působení rodičů na své děti. Veškerá data byla získána prostřednictvím rozhovorů s respondenty a pomocí dotazníků.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.